Polku savuttomuuteen

Vapaudu nikotiiniansasta 7 tietoisen askeleen avulla


Tämä verkkovalmennus auttaa sinua tappamaan sisäisen nikotiinihirviösi ja tuhoaa sen virittämät ansat lopullisesti.

Jokainen askel polulla on tarkkaan suunniteltu. Kurssilla sovelletaan menetelmiä, joiden käyttöä osana tupakoinnin lopettamisprosessia on laajasti tutkittu ja toimiviksi todettu.

Tämä menetelmäpakki koostuu tietoisuustaidoista (mindfulness), itsemyötätunnosta ja Allen Carrin Easyway -menetelmästä, joka pureutuu tupakoinnin taustalla oleviin syihin.

Mindfulness eli tietoisuustaidot pohjautuvat itämaiseen, tuhansia vuosia vanhaan meditaatioperinteeseen, jota on viime vuosikymmenten aikana sovellettu länsimaissa mm. stressinhallinnan ja itsetuntemusta tukevien menetelmien kehittämisessä. Tietoinen ja hyväksyvä läsnäolo (mindfulness) auttaa sinua pysähtymään ja nauttimaan nykyhetkestä. Se on lempeää huomion suuntaamista niihin tunteisiin, ajatuksiin ja ympäristön tapahtumiin, joita juuri sillä kyseisellä hetkellä elät.

Mindfulness -menetelmät auttavat sinua tulemaan tietoisemmaksi tupakoinnistasi. Kurssin aikana alat tiedostaa koko ajan enemmän ja enemmän, mitä tuntemuksia ja ajatuksia tupakointi sinussa herättää. Niitäkin, jotka ovat tähän asti olleet tiedostamattomia. Lisäksi saat konkreettisia vinkkejä mm. hankalien tunteiden käsittelemiseen ja opit tehokkaita keinoja stressin hallintaan.

Itsemyötätunto on kykyä asettua itsensä rinnalle kuin parhaana ystävänä. Itsemyötätunto eroaa itsesäälistä mm. siten, että myötätuntoisuus on eteenpäin vievä voima toisin kuin sääli, joka voi jopa lamauttaa. Itsemyötätunnon ansiosta uskallat kokeilla vaikeitakin asioita uudelleen, etkä jää kiinni menneisiin epäonnistumisiin.

Easyway (To Stop Smoking) -menetelmä. Brittiläinen Allen Carr kehitti tehokkaan menetelmänsä tupakoinnin lopettamiseen jo 1980-luvulla ja se on sittemmin levinnyt ympäri maailmaa. Menetelmän onnistumisprosentti on yli 90. Allen Carrin näkemyksen mukaan tärkein syy siihen, että tupakoitsija jatkaa polttamista on PELKO. Pelko siitä, että tupakoinnin lopettamisen jälkeen eläisimme ikuisella kärsimyksen tiellä himoiten tupakkaa milloin missäkin tilanteessa. Ettei mikään tapahtuma tuntuisi enää samalta kuin ennen. Että kokisimme aina jäävämme jostakin paitsi.

Kyseessä on kuitenkin vain yksi salakavalan nikotiiniansan aiheuttamista illuusioista. Easyway -menetelmän avulla lopettaneista tulee onnellisesti savuttomia - he eivät kärsi tupakanhimosta, eivätkä haikaile savukkeiden perään.


Polku savuttomuuteen -verkkovalmennuksen hinta on 37 € (sis.alv 24 %) ja voit aloittaa sen koska tahansa.


Bonuslahjana saat kirjoittamani e-kirjan, joka on omakohtainen tarinani siitä, kuinka pääsin irti nikotiiniriippuvuudesta. "Rakas ystäväni tupakka..." toimii sinulle vertaistukena kuin myös kannustuksena oman tarinasi kirjoittamisessa. E-kirjan saat sähköpostiisi vuorokauden kuluessa ostotapahtumasta, joten voit lukea sen jo ennen kurssin alkamista (sivumäärä 14, muoto PDF). Etusi arvo on 6,90 € (sis. alv 10 %).

Sinulla on lisäksi mahdollisuus saada yksilöllistä ohjausta kurssin aikana konsultoimalla minua sähköpostitse (yhden yhteydenoton arvo on 15 € sis. alv 24%)

Kurssialustana toimii tämän verkkosivuston yksityinen jäsenalue. Saat ostotapahtuman jälkeen sähköpostiisi ohjeet jäsenalueelle rekisteröitymiseen ja suorat linkit jokaiselle askeleelle. Huom! Ohjeet tulevat samassa sähköpostissa e-kirjan kanssa!

Valmennusmateriaali avautuu käyttöösi heti, kun rekisteröitymisesi jäsenalueelle on vahvistettu ja voit sen jälkeen edetä kurssilla omassa tahdissasi. Tunnuksesi ovat voimassa 60 vuorokautta.


Ilmoittautuminen kurssille tapahtuu Toteemieläimen verkkokaupassa alla olevan linkin kautta.


7 askelta tupakoinnin lopettamisprosessissa

Tupakoinnin lopettaminen on prosessi, joka jaetaan tyypillisesti neljään eri vaiheeseen:


1. Harkintavaihe. OLET NYT TÄSSÄ. Harkintavaiheessa motivaatio lopettamiseen on herännyt ja tupakoitsija pohtii keinoja tupakoinnin lopettamiseen. Joidenkin kohdalla harkintavaihe kestää vuosia, joillakin vain pienen hetken. Tämä on se aika, jolloin tehdään päätös lopettamisesta. Päätöksen tekeminen on usein se kaikkein vaikein hetki tupakoinnin lopettamisessa.

2. Valmistautumisvaihe (askeleet 1-5). KURSSI ALKAA TÄSTÄ. Valmistautumisvaiheessa tupakoitsija tyypillisesti tekee suunnitelman lopettamispäätöksensä toteuttamiseksi ja pohtii etukäteen tilanteita, joissa päätös on vaarassa horjua. Esittelen sinulle kehittämäni tietoisen muutoksen kolmion, joka auttaa sinua jatkossa myös muiden elämäntapamuutosten tekemisessä.

Liian innokkaasti tehty päätös tupakoinnin lopettamisesta saattaa johtaa siihen, että tupakoitsija ohittaa tämän vaiheen ja kiirehtii suoraan lopettamisvaiheeseen. Riskinä on silloin se, että päätös ei pidä ja henkilö astuu pian uuteen ansaan. Sen vuoksi monet lopettamista yrittäneet sanovat, että päätöksessä pysyminen on kaikista vaikeinta tupakasta vieroittautuessa.

Onnistumisen kannalta valmistautumisvaihe on kuitenkin se kaikista tärkein vaihe koko lopettamisprosessissa! SIKSI VALMISTAUTUMISVAIHE ON KURSSILLA VIIDEN ASKELEEN MITTAINEN. Tupakointia ei yritetä vähentää tänä aikana, mutta on mahdollista, että se vähenee huomaamattasi. Kurssilla tämä vaihe on tarkoitettu ennen kaikkea henkiseen valmistautumiseesi ja olemassa olevien uskomusmalliesi murtamiseen tupakoinnin suhteen.

Valmistautumisvaiheen tavoite on kasvattaa itseluottamustasi ja rohkaista sinua kulkemaan kohti viimeisen savukkeesi tumppaamista.

3. Lopettamisvaihe (askel 6). Konkreettinen hetki, jolloin tupakoitsijasta tulee tupakoimaton viimeisen savukkeen sammutettuaan. Jos lopettamisesta seuraa fyysisiä oireita, ne ovat voimakkaimmillaan 1-3 vuorokauden ajan ja ovat kokonaan ohi 7 vuorokauden kuluessa. Fyysiset oireet ovat joka tapauksessa niin pieniä, että osa lopettaneista ei edes huomaa niitä.

Lopettamisvaiheen tavoitteena on, että osaat reagoida eteen tuleviin tilanteisiin uudella tavalla, etkä enää sytytä uutta savuketta sen jälkeen, kun olet tumpannut viimeisen savukkeesi

4. Ylläpitovaihe (askel 7). Elämäsi jatkuu savuttomana. Suurimmat riskit retkahtaa ovat pian lopettamisen jälkeen. Olet vielä hetken vaarassa astua uusiin ansoihin. Saat ohjeita ja vinkkejä, miten opit tunnistamaan ansat ja vältät astumasta niihin.

Noin kolmen viikon savuttomuuden jälkeen koet OIVALLUKSEN HETKEN, jonka myötä ymmärrät, ettet koskaan enää halua astua nikotiiniansaan.

Ylläpitovaiheen tavoitteena on vapauttaa sinut nikotiiniriippuvuudesta lopullisesti.

Verkkovalmentajasi Katri Rantala

Valmentajanasi tällä verkkokurssilla olen minä, Katri Rantala, tietoisuustaitoinen terveydenhoitaja (ylempi AMK) ja hyvinvointiyrittäjä T:mi Toteemieläimen takana.

Olen onnellisesti entinen tupakoitsija ja nyt minulla on mahdollisuus auttaa myös sinua pääsemään eroon nikotiiniriippuvuudesta.

Viime vappuna tuli kuluneeksi seitsemän vuotta siitä, kun itse poltin viimeisen savukkeeni.

Ennen lopettamistani olin ehtinyt polttaa reippaasti yli kymmenen vuoden ajan.

Ja usko pois, yritin lopettaa lukuisia eri kertoja.

Opiskelin jopa Irti tupakasta - ryhmänohjaajaksi ja sorruin silti itse polttamaan!

Halusin lopettaa. Todellakin halusin lopettaa, vuosien ajan. Välillä onnistuinkin, mutta retkahdin taas.

Tahdonvoimamenetelmä ei toiminut. Nikotiinikorvaustuotteet eivät auttaneet.

Edes shokkihoito eli työharjoittelu keuhkosairauksien osastolla ei tehonnut minuun toivomallani tavalla.

Ei, vaikka näin siellä vaikeaa keuhkoahtaumatautia sairastavia ihmisiä. Niitäkin, jotka sairaudestaan huolimatta EDELLEEN polttivat. Seurasin, kuinka potilaat jättivät happipullonsa tupakkakopin ulkopuolelle siksi aikaa, että saivat imeä savua vaurioituneisiin keuhkoihinsa. Säälin heitä ja kauhistuin ajatuksesta, että tulevaisuuteni olisi samanlainen.

Isoisäni oli ketjupolttaja. Hän sairastui keuhkosyöpään ja poltti silti hautaan saakka. Edes kuolemansairaus ei ollut hänelle riittävä motivaattori lopettaa tupakointia.

Viimeistään silloin ymmärsin, että olin todella vakavan asian äärellä.

Olin nikotiiniansassa, enkä kertakaikkiaan näyttänyt pääseväni sieltä pois.

Mutta pääsin kuitenkin. Lopulta aika helposti.

Miten se tapahtui? Siitä kerron yksityiskohtaisesti e-kirjassani, jonka saat bonuslahjana osana tätä valmennusta.

Tyytyväisyystakuu!

Voinko antaa sinulle 100 %:n lupauksen siitä, että kurssin käytyäsi et enää koskaan tupakoi?

En tietenkään voi. Vain sinä voit tehdä sen lupauksen, mutta minä annan tarvittavat työkalut sen lupauksen mahdollistamiseksi. 

Voin kuitenkin luvata sinulle, että kunhan vain noudatat valmennuksessa annettuja ohjeita, et näe enää syytä jatkaa tupakointia.

Ehkä mietit kurssin hintaa - kannattaako siihen laittaa rahaa?

Koska tiedäthän, että niin kauan kun sinulla on varaa polttaa tupakkaa, sinulla on myös varaa tähän kurssiin. Raha ei ole estänyt sinua jatkamasta tupakointia, mutta estääkö se nyt tupakoinnin lopettamisen?

Senkään ei tarvitse olla este, sillä tarjoan sinulle RAHAT TAKAISIN -tyytyväisyystakuun. Jos olet tyytymätön, sinulla on kurssin ostamisen jälkeen mahdollisuus perua osallistumisesi 14 vuorokauden ajan. Ilmoita vain asiasta minulle sähköpostilla, niin saat maksamasi summan täysimääräisenä takaisin ja pääsysi kurssialustalle estyy.

P.S. Jos kaipaat vielä lisätietoja, voit laittaa minulle sähköpostia osoitteeseen savuton@mindfulnessverkkovalmennus.fi. Vastaan mielelläni kysymyksiisi.